brossa@brossa.fi
Brossa - Teemme työarjesta toimivaa
  • Etusivu
  • Kulttuurin muotoilu
  • Johtaminen
  • Työn muotoilu
  • Me
  • Blogi

Blogi & uutiset

UUTINEN: Brossa kehittämässä SOK:n valtakunnallista tukipalvelua

10/4/2017

 
Picture
Kerroimme aiemmin Brossan ja SOK:n yhteistyöstä S-ryhmän viestinnällisen digitaalisen työympäristön ja sisäisen viestinnän uudistamisessa.

Tässä uutisessa kerromme miten job designia eli päivittäisen työn ja sen johtamisen kehittämistä hyödynnettiin SOK:n valtakunnallisen tukipalvelun kehittämisessä ja mitä sillä saatiin aikaan tukipalvelua tuottavan ja siitä vastaavan asiantuntijan näkökulmasta.

Tavoitteena oli kehittää SOK:n valtakunnallista tukipalvelua siten, että työn tekeminen on helpompaa samalla, kun se vastaa paremmin käyttäjien tarpeisiin. Tätä varten suunniteltiin ja kuvattiin tukipalvelun toiminta- ja sisältökonsepti sekä luotiin sisällöntuotannon mallit avuksi entistä kohdennetumman tuen tuottamiseen S-ryhmän asiakaspalveluhenkilöstölle asiakasomistajuuteen liittyvän osaamisen ja asiakaspalvelutyön tukemista varten.

Kehitystyö oli osa S-ryhmän viestinnällisen digitaalisen työympäristön uudistamista ja se toteutettiin Brossan kestävän kehitystyön mallin mukaisesti yhteistyössä SOK:n asiantuntijoiden kanssa.

Miten yhteistyö mielestäsi sujui ja miten se on vaikuttanut valtakunnallisen tukipalvelun tuottamiseen päivittäisessä työssä, palvelupäällikkö Petra Lindell SOK Asiakasomistajuus?

”Yhteistyö on ollut mielettömän upea ja antoisaa! Ensinnäkin jo tutkimus on ollut äärimmäisen tärkeä, sillä se avasi realiteetit, jotka on otettava huomioon tukea tuotettaessa. Toiminta- ja sisältökonsepti ja sisällöntuotannon mallit ovat tosi toimivia ja helpottavat työn tekemistä. Hyvä kokonaiskuva auttaa ymmärtämään kentän tilanteita, joka mahdollistaa entistä kohdennetumman tuen tuottamisen osuvampaan osaamiseen ja parempaan asiakaspalveluun. Myös luontainen keskusteluyhteys ja yhteistyö eri osapuolten välillä on parantunut tätä kautta.”

"Kati säilyttää tinkimättömästi riman korkealla siitä, mitä ollaan tekemässä ja positiivinen ja tsemppaava persoona tukee yhteistä tekemisen meininkiä, jossa mahdotonkin on mahdollista. Vaikka tekemistä on ollut, olen kasvanut ihmisenä ja ammattilaisena valtavasti. Sekuntiakaan en vaihtaisi pois!"


Comments are closed.

    Juttuja

    Case Sampo: Kulttuurityön tuloksia
    Oletteko matkalla kohti voittavaa kulttuuria?
    Työkulttuurin konsultoinnista
    Valtakunnallista tunnustusta uudenlaiselle työllistämisen ja työnteon mallille
    "Katsokaa! Meidän rästityötilanne laskee aivan hurjaa vauhtia!" Näin kuormittava työtilanne otettiin haltuun job designilla
    Brossa onnittelee Sveitsin mestaria & Vuoden valmentajaa Jyri Korsmania
    Sampo & Brossa: Yhteisöllinen organisaatiokulttuurin muotoilu opetusalalla
    Limingan kunta & Brossa: Uudenlaisella kesätyökonseptilla mielekästä työtä, hyvinvointia & yhteisöllisyyttä
    Eksote & Brossa: Tulevaisuuden hyvinvoivan työpaikan rakentaminen sote-alalla
    RELEX & Brossa: Muutosjohtaminen & toimintakulttuurin rakentaminen kansainvälisessä toimintakentässä
    Luovaa nostetta hanketyöhön
    Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?
    Kolme askelta kohti hyvinvoivaa työpaikkaa
    Suuntaa katse kohti tulevaisuutta
    Rakkaudella esimiehille
    Brossan Kati Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen ja hajautettu palveluketju huippukuntoon?
    Bisneksen ja työn murros tuli yhdessä yössä
    Esimies, kaipaatko tukea hajautetun tiimin johtamiseen?
    Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?
    Tulevaisuus on meidän
    Kati & Niko pitämässä Johda hajautettu tiimi huippukuntoon -koulutusta esimiehille
    Alma Talent kysyi. Me vastasimme.
    Saako työelämän ongelmista puhua?
    Brossan Kati puheenjohtajana asiakaspalvelu & asiakaskokemus -seminaarissa
    SOK Asiakasomistajuuden asiantuntija Petra Lindell: "Yhteinen työn muotoiluprojekti on ollut parasta työurallani"
    Ole johtaja  - Sytytä innostuksen liekki
    Kohti unelmia 
    Sveitsissä valmentava Jyri Korsman: "Voin suositella yhteistyötä Brossan kanssa kaikillle esimiesasemassa oleville johtajille ja urheiluvalmentajille"
    Koulutus: Johda hajautettu tiimi huippukuntoon
    Pomo - Onnistukaa ja uudistukaa työtä muotoilemalla
    Brossan Kati puheenjohtajana Alma Talentin IT -rekrytoinnit & sitouttaminen -seminaarissa
    Rakas ystävä, tämä kirje on sinulle!
    Työhyvinvoinnin peruspilarit löytyvät työpaikan arjesta
    Onnellisuus syntyy tekemisestä - myös työpaikalla
    Welcome to the new world - Unelmien työ on täällä!
    Job design - Uusi tapa kehittää arjen työtä, tiimejä ja työntekijäkokemusta
    Työelämän suurimmat ongelmat ratkaistaan arjen työtä ja viestintää kehittämällä
    Työntekijäkokemus on täällä - "enemmän kuin lean ja se mikä palvelumuotoilusta puuttuu"
    Onko teillekin hankittu sisäisen viestinnän kanava, jota ei ole vielä saatu hyötykäyttöön?
    Brossa haastateltavaksi Ranskan televisioon
    Mitä ihmettä on job design?
    TOP 3 asiat, jotka tulee olla kunnossa työpaikalla
    Esimies, miten job designilla parannetaan tiimin työn sujumista ja asiakastyytyväisyyttä?
    Menestyvän tiimin rakentaminen
    Johtamisella luodaan edellytykset arjen työssä onnistumiseen
    Brossa kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen
    Huippuvalmentaja johtaa kokonaisuutta
    Brossa kehittämässä SOK:n valtakunnallista tukipalvelua
    Brossa uudistamassa S-ryhmän viestinnällistä digitaalista työympäristöä

Viedään yhdessä työtyytyväisyys ja arvonluonti kestävästi uudelle tasolle

Brossa Oy  /  brossa@brossa.fi   /  Sammonkatu 9 C 66 00100 Helsinki  /  Y-tunnus: 2668198-3
© Brossa Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.