brossa@brossa.fi
Brossa - Teemme työarjesta toimivaa
  • Etusivu
  • Kulttuurin muotoilu
  • Johtaminen
  • Työn muotoilu
  • Me
  • Blogi

Blogi & uutiset

Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?

28/9/2020

 
Picture
Työnantajabrändin merkitys korostuu entisestään. Se on äärimmäisen tärkeä, jos halutaan olla houkuttava työnantaja parhaille tekijöille ja saadaan pidettyä heistä myös kiinni.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Viime viikolla vietimme aamupäivän aidon ja vetovoimaisen työnantajabrändin parissa. Webinaarissa ”tupa” oli täynnä ympäri Suomea työskenteleviä HR -ammattilaisia HENRY ry:n Lahden aluejaoston järjestämässä tilaisuudessa. Brossan vetämässä aamupäivässä näkökulmana työnantajabrändiin oli voittava organisaatiokulttuuri ja työntekijäkokemus, eli sisäinen työnantajabrändi. 

​
Aihe itsessään oli todella mielenkiintoinen ja puhutteleva, ennen kaikkea innostava. Herätteli ajattelemaan omaa tekemistä ja oman organisaation tilannetta. Saimme uusia näkökulmia ja mielenkiintoisia havaintoja aiheesta, josta aina tuntuu löytyvän uutta opittavaa. Puhujat ovat selkeästi alansa osaajia ja innostus kuulsi esityksessä. Onnistunut osallistava sessio, joka toimi loistavasti myös etänä. 

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 
Kiitos vielä upealle porukalle antoisasta aamupäivästä, loistavasta osallistumisesta sekä HENRY:lle kutsusta vierailuun. Oli ilo ja kunnia olla mukana!
 
Osallistavan webinaarin aikana osallistujat pääsivät myös jakamaan kuulumisia HR -kentältä ja luomaan yhdessä ajankohtaiskatsausta työnantajabrändityöstä sekä sen tulevaisuuden näkymistä. Tulevaisuuden työelämän job designereina oli kiinnostavaa kuulla HR -ammattilaisten näkemystä siitä, mihin työnantajabrändityössä tällä hetkellä keskitytään ja mihin siinä tulisi jatkossa panostaa. 

Sisäisellä työnantajabrändillä kilpailuetua


​​Yhteinen näkemys oli selvä. Sisäinen työnantajabrändi nähtiin tulevaisuuden kilpailuetuna.
​
Työntekijäkokemuksen merkityksen huomioiminen laajemmin ja siihen panostaminen. Lisää panostusta työarjen ja sitä kautta työntekijäkokemuksen parantamiseen tarvitaan.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Työnantajabrändityö on muutakin kuin markkinointiviestintää ja rekrytointia. Arjen työnantajabrändityössä paukut menevät kuitenkin näihin ulkoisen työnantajabrändin elementteihin. Työnantajabrändin nähtiin olevan moniulotteinen ja iso asia, joka vaatii kokonaisuutena osallistavaa tekemistä. 

Tulisi saada organisaatiot ymmärtämään tämän merkitys ja löytää tapoja auttaa heitä siinä.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Yhteisessä aamupäivässä katse käännettiin sisäiseen työnantajabrändiin eli voittavaan ja hyvinvoivaan organisaatiokulttuuriin, työntekijäkokemukseen ja henkilöstön työarkeen.
​

Mikä ammattilaisia innostaa & motivoi?


​Kun kysytään, mitä työpaikan ihmiset odottavat työltä ja työpaikalta, työarkeen liittyvät asiat nousevat usein tärkeimmiksi tekijöiksi osaajille työroolista riippumatta - olipa kyseessä asiantuntija, HR -ammattilainen tai johtaja.
 
Mielekäs ja merkityksellinen työ. Hyvä työilmapiiri. Toimiva yhteistyö. Kannustava työyhteisö. Hyvä johtaminen. Mahdollisuus käyttää omaa osaamista, kasvaa ja kehittyä ammattilaisena mielenkiintoisten haasteiden parissa sekä vaikuttaa organisaation tulevaisuuden kehittymiseen.

Arki ratkaisee - myös työnantajabrändissä


​Työpaikka, joka pystyy tarjoamaan ammattilaisille nämä työarjen tärkeimmät asiat, menestyy työnantajabrändinä tulevaisuudessa. Työarjessa rakentuu mielikuva ja kokemus työpaikasta ja työnantajasta.
 
Työarkeen tullaan joka päivä. Työarjessa syntyy työntekijäkokemus. Tehdään työ ja palvelu asiakkaalle. Luodaan arvoa organisaatiolle.
 
Miten arvolupaus toteutuu työarjessa ammattilaisten kokemana? Miten innostuneesti ja motivoituneesti työpaikan nykyiset ammattilaiset, bisneksen tekijät, voivat tehdä työtä ja palvelua asiakkaalle kohti liiketoiminnan tavoitteita? 

Millainen on tulevaisuuden menestyvä työnantajabrändi?


​Se on työpaikka, jossa paras porukka tekee parasta asiakaskokemusta tuottavasti, innostuen, onnistuen ja uudistuen hyvällä fiiliksellä yhdessä.

​Tämä tekemisen meininki huokuu myös ulospäin. Vetää puoleensa paitsi uusia osaajia, myös asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

Good job design inspires and motivates people while meeting the needs of the business. Get that right and your hiring and retention challenges will become a thing of the past.

​– J. Hurley, Winning the War for Talent 2019

​Lähdetään yhdessä rakentamaan aitoa ja vetovoimaista työnantajabrändiä. Työpaikkaa, jossa viihdytään ja tehdään tulosta!

​

Kati Rautio & Niko Leppänen

Kirjoittajat ovat Brossan tulevaisuuden työelämän job designereita, työn ja organisaation muotoilijoita. Brossa on rohkea ja intohimoinen uuden ajan job design -yritys. Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.
 
Kerro meille, millainen tilanne teillä on työnantajabrändityön kanssa? Löydetään yhdessä keinot onnistumiseen. Innolla odotamme yhteydenottoasi!
​

Picture

    Yhdessä kohti aitoa & vetovoimaista työnantajabrändiä?

Lähetä

Comments are closed.

    Juttuja

    Kati Rautio ja Niko Leppänen Kauppalehdessä: Voittavan työkulttuurin kulmakivi kuntoon
    Kati Rautiolle Jyväskylän yliopiston Viestinnän ansioitunut alumni 2022 tunnustus
    Kolme syytä, miksi ihmislähtöiseen johtamiseen kannattaa panostaa
    Kuinka voin viedä tiimini junnaavasta tyytymättömyydestä tuottavaan innostukseen?
    Case Sampo: Kulttuurityön tuloksia
    Oletteko matkalla kohti voittavaa kulttuuria?
    Työkulttuurin konsultoinnista
    Valtakunnallista tunnustusta uudenlaiselle työllistämisen ja työnteon mallille
    "Katsokaa! Meidän rästityötilanne laskee aivan hurjaa vauhtia!" Näin kuormittava työtilanne otettiin haltuun job designilla
    Brossa onnittelee Sveitsin mestaria & Vuoden valmentajaa Jyri Korsmania
    Sampo & Brossa: Yhteisöllinen organisaatiokulttuurin muotoilu opetusalalla
    Limingan kunta & Brossa: Uudenlaisella kesätyökonseptilla mielekästä työtä, hyvinvointia & yhteisöllisyyttä
    Eksote & Brossa: Tulevaisuuden hyvinvoivan työpaikan rakentaminen sote-alalla
    RELEX & Brossa: Muutosjohtaminen & toimintakulttuurin rakentaminen kansainvälisessä toimintakentässä
    Luovaa nostetta hanketyöhön
    Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?
    Kolme askelta kohti hyvinvoivaa työpaikkaa
    Suuntaa katse kohti tulevaisuutta
    Rakkaudella esimiehille
    Brossan Kati Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen ja hajautettu palveluketju huippukuntoon?
    Bisneksen ja työn murros tuli yhdessä yössä
    Esimies, kaipaatko tukea hajautetun tiimin johtamiseen?
    Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?
    Tulevaisuus on meidän
    Kati & Niko pitämässä Johda hajautettu tiimi huippukuntoon -koulutusta esimiehille
    Alma Talent kysyi. Me vastasimme.
    Saako työelämän ongelmista puhua?
    Brossan Kati puheenjohtajana asiakaspalvelu & asiakaskokemus -seminaarissa
    SOK Asiakasomistajuuden asiantuntija Petra Lindell: "Yhteinen työn muotoiluprojekti on ollut parasta työurallani"
    Ole johtaja  - Sytytä innostuksen liekki
    Kohti unelmia 
    Sveitsissä valmentava Jyri Korsman: "Voin suositella yhteistyötä Brossan kanssa kaikillle esimiesasemassa oleville johtajille ja urheiluvalmentajille"
    Koulutus: Johda hajautettu tiimi huippukuntoon
    Pomo - Onnistukaa ja uudistukaa työtä muotoilemalla
    Brossan Kati puheenjohtajana Alma Talentin IT -rekrytoinnit & sitouttaminen -seminaarissa
    Rakas ystävä, tämä kirje on sinulle!
    Työhyvinvoinnin peruspilarit löytyvät työpaikan arjesta
    Onnellisuus syntyy tekemisestä - myös työpaikalla
    Welcome to the new world - Unelmien työ on täällä!
    Job design - Uusi tapa kehittää arjen työtä, tiimejä ja työntekijäkokemusta
    Työelämän suurimmat ongelmat ratkaistaan arjen työtä ja viestintää kehittämällä
    Työntekijäkokemus on täällä - "enemmän kuin lean ja se mikä palvelumuotoilusta puuttuu"
    Onko teillekin hankittu sisäisen viestinnän kanava, jota ei ole vielä saatu hyötykäyttöön?
    Brossa haastateltavaksi Ranskan televisioon
    Mitä ihmettä on job design?
    TOP 3 asiat, jotka tulee olla kunnossa työpaikalla
    Esimies, miten job designilla parannetaan tiimin työn sujumista ja asiakastyytyväisyyttä?
    Menestyvän tiimin rakentaminen
    Johtamisella luodaan edellytykset arjen työssä onnistumiseen
    Brossa kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen
    Huippuvalmentaja johtaa kokonaisuutta
    Brossa kehittämässä SOK:n valtakunnallista tukipalvelua
    Brossa uudistamassa S-ryhmän viestinnällistä digitaalista työympäristöä

Viedään yhdessä työtyytyväisyys ja arvonluonti kestävästi uudelle tasolle

Brossa Oy  /  brossa@brossa.fi   /  Sammonkatu 9 C 66 00100 Helsinki  /  Y-tunnus: 2668198-3
© Brossa Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.