HARVARD BUSINESS SCHOOLISSA kehitetty ”The Service-Profit Chain” nostaa johtamisen laadun menestystekijäksi. Voittava kulttuuri luo perustan laadukkaalle toiminnalle ja johtamiselle. Menestyvän ja hyvinvoivan tiimin resepti kertoo salaisuuden yhteistyössä onnistumiseen.
TUTKITUSTI RISKI EPÄONNISTUA STRATEGISISSA TAVOITTEISSA on suuri ja kytkeytyy tapaan toteuttaa muutosta. Toiminnan uudistumisessa ratkaisevaa on tyytyväinen ja sitoutunut henkilöstö, laadukas muutosviestintä sekä uuden toiminnan suunnittelu ja tuki henkilöstön työarkeen.
JOHTAMINEN ON HYVINVOIVAN JA MENESTYVÄN TIIMIN RAKENTAMISTA. Laadukas tiimin johtaminen saa joukon ihmisiä toimimaan yhdessä ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita. Yhä useampi organisaatio toimii asiakaskeskeisesti, itse- ja yhteisöohjautuvasti. Työtä tehdään moniammatillisesti ja hajautetusti palveluketjuissa yli rajojen.
JOHTAMISELLA LUODAAN ORGANISAATIOLLE selkeä toimintakonsepti, näytetään suuntaa ja mahdollistetaan henkilöstön työssä ja yhteistyössä onnistuminen ja työhyvinvointi. Muutosjohtamisella huolehditaan toiminnan uudistumisesta muuttuvan toimintaympäristön tarpeisiin.
JOHTAMISEN KEHITTÄMINEN EDISTÄÄ liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista rakentamalla asiakasarvoa tuottavaa arjen toimintakulttuuria, jossa työ on osaajille mielekästä ja sujuvaa. Työtä tehdään inspiroivassa työilmapiirissä kohti yhteisiä päämääriä ja tavoitteita ihmisten osaamista ja vahvuuksia hyödyntäen.
VAHVISTETAAN johtamisosaamista, muotoillaan johtamiskulttuuria, johdetaan muutosta sekä luodaan rakenteita työhön ja työyhteisön toimintaan vuorovaikutteisesti yhdessä esihenkilöiden ja työtä tekevien ammattilaisten kanssa.
Kolme syytä, miksi ihmislähtöiseen johtamiseen kannattaa panostaa
1. LAADUKAS JOHTAMINEN NOSTAA ORGANISAATION ONNISTUMISPROSENTTIA NÄYTTÄMÄLLÄ SUUNTAA, MITEN TOIMIMALLA PARHAITEN MENESTYTÄÄN.
Osoittamalla ydinarvot ja rakentamalla tehokasta arvoa luovaa toimintakulttuuria autetaan organisaatiota tuottamaan palvelua sujuvasti asiakastarpeeseen, mikä luo erinomaista asiakaskokemusta sekä tyytyväisiä, sitoutuneita asiakkaita. Hyvin johdettu organisaatio toimii ja uudistuu liiketoiminnan tavoitteiden suuntaisesti. Ihmislähtöinen johtamisote innostaa ja motivoi osaajat entistä parempiin tuloksiin yhteistyön ilmapiirissä.
2. IHMISLÄHTÖINEN JOHTAMINEN KASVATTAA TYÖTYYTYVÄISYYTTÄ JA OSAAJIEN SITOUTUMISTA TYÖPAIKKAAN JA TYÖHÖN, JOSSA HALUTAAN ANTAA PARASTA YHTEISTEN MERKITYKSELLISTEN TAVOITTEIDEN ETEEN.
Osaajat arvioivat johtamisen laatua jatkuvasti työskennellessään työpaikassa. Johtaminen rakentaa työntekijäkokemusta. Menestyvän tiimin peruspilareihin nojaava tiimijohtaminen mahdollistaa mielekkään ja sujuvan työn ja yhteistyön, mikä parantaa työn tuottavuutta, tuloksellisuutta ja työhyvinvointia. Hyvä fiilis ja tekemisen meininki välittyy, luo elämyksellistä palvelua, erinomaista asiakas- ja työntekijäkokemusta sekä vahvistaa yhteistyösuhteita asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa.
3. LAADUKKAALLA MUUTOSJOHTAMISELLA TOIMINTA UUDISTUU NOPEAMMIN JA KEHITTYY JATKUVASTI PAREMMAKSI OSANA ARJEN TYÖTÄ.
Johtamisella ja viestinnällä vältetään muutoksen yleiset sudenkuopat ja innostetaan ihmiset mukaan uuteen. Onnistunut muutosjohtaminen ylläpitää työtyytyväisyyttä ja työhyvinvointia läpi muutoksen ja antaa osaajille työrauhan tuottavaan työhön samalla, kun toimintaa uudistetaan entistä paremmaksi.
Toiminnan laatua parannetaan osallistamalla henkilöstö työn kehittämiseen muutoksissa ja arjen työssä. Luomalla turvallista, arvostavaa ja avointa työilmapiiriä osaajia kannustetaan nostamaan esiin työhyvinvoinnin, suoriutumisen ja uudistumisen haasteita sekä tuetaan niiden ratkaisemista yhteisöllisesti. Oivalluttamalla ihmiset uudistumiseen, kasvuun ja kehittymiseen osaajien koko potentiaali saadaan hyötykäyttöön.
Osoittamalla ydinarvot ja rakentamalla tehokasta arvoa luovaa toimintakulttuuria autetaan organisaatiota tuottamaan palvelua sujuvasti asiakastarpeeseen, mikä luo erinomaista asiakaskokemusta sekä tyytyväisiä, sitoutuneita asiakkaita. Hyvin johdettu organisaatio toimii ja uudistuu liiketoiminnan tavoitteiden suuntaisesti. Ihmislähtöinen johtamisote innostaa ja motivoi osaajat entistä parempiin tuloksiin yhteistyön ilmapiirissä.
2. IHMISLÄHTÖINEN JOHTAMINEN KASVATTAA TYÖTYYTYVÄISYYTTÄ JA OSAAJIEN SITOUTUMISTA TYÖPAIKKAAN JA TYÖHÖN, JOSSA HALUTAAN ANTAA PARASTA YHTEISTEN MERKITYKSELLISTEN TAVOITTEIDEN ETEEN.
Osaajat arvioivat johtamisen laatua jatkuvasti työskennellessään työpaikassa. Johtaminen rakentaa työntekijäkokemusta. Menestyvän tiimin peruspilareihin nojaava tiimijohtaminen mahdollistaa mielekkään ja sujuvan työn ja yhteistyön, mikä parantaa työn tuottavuutta, tuloksellisuutta ja työhyvinvointia. Hyvä fiilis ja tekemisen meininki välittyy, luo elämyksellistä palvelua, erinomaista asiakas- ja työntekijäkokemusta sekä vahvistaa yhteistyösuhteita asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa.
3. LAADUKKAALLA MUUTOSJOHTAMISELLA TOIMINTA UUDISTUU NOPEAMMIN JA KEHITTYY JATKUVASTI PAREMMAKSI OSANA ARJEN TYÖTÄ.
Johtamisella ja viestinnällä vältetään muutoksen yleiset sudenkuopat ja innostetaan ihmiset mukaan uuteen. Onnistunut muutosjohtaminen ylläpitää työtyytyväisyyttä ja työhyvinvointia läpi muutoksen ja antaa osaajille työrauhan tuottavaan työhön samalla, kun toimintaa uudistetaan entistä paremmaksi.
Toiminnan laatua parannetaan osallistamalla henkilöstö työn kehittämiseen muutoksissa ja arjen työssä. Luomalla turvallista, arvostavaa ja avointa työilmapiiriä osaajia kannustetaan nostamaan esiin työhyvinvoinnin, suoriutumisen ja uudistumisen haasteita sekä tuetaan niiden ratkaisemista yhteisöllisesti. Oivalluttamalla ihmiset uudistumiseen, kasvuun ja kehittymiseen osaajien koko potentiaali saadaan hyötykäyttöön.
Kiinnostuitko?
Autamme tulospaineen alla työskenteleviä johtajia ja esihenkilöitä kasvattamaan nopeasti tiiminsä positiivista työvirettä ja tuloksentekokykyä.
Laita meille viestiä [email protected] ja jutellaan lisää!
Laita meille viestiä [email protected] ja jutellaan lisää!