brossa@brossa.fi
Brossa - Teemme työarjesta toimivaa
  • Etusivu
  • Kulttuurin muotoilu
  • Johtaminen
  • Työn muotoilu
  • Me
  • Blogi

Blogi & uutiset

Kolme syytä, miksi ihmislähtöiseen johtamiseen kannattaa panostaa

23/10/2022

 
Picture

​HARVARD BUSINESS SCHOOLISSA kehitetty ”The Service-Profit Chain” nostaa johtamisen laadun menestystekijäksi. Voittava kulttuuri luo perustan laadukkaalle toiminnalle ja johtamiselle. Menestyvän ja hyvinvoivan tiimin resepti kertoo salaisuuden yhteistyössä onnistumiseen.

TUTKITUSTI RISKI EPÄONNISTUA STRATEGISISSA TAVOITTEISSA on suuri ja kytkeytyy tapaan toteuttaa muutosta. Toiminnan uudistumisessa ratkaisevaa on tyytyväinen ja sitoutunut henkilöstö, laadukas muutosviestintä sekä uuden toiminnan suunnittelu ja tuki henkilöstön työarkeen. 
​
JOHTAMINEN ON HYVINVOIVAN JA MENESTYVÄN TIIMIN RAKENTAMISTA. Laadukas tiimin johtaminen saa joukon ihmisiä toimimaan yhdessä ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita. Yhä useampi organisaatio toimii asiakaskeskeisesti, itse- ja yhteisöohjautuvasti. Työtä tehdään moniammatillisesti ja hajautetusti palveluketjuissa yli rajojen.
​
JOHTAMISELLA LUODAAN ORGANISAATIOLLE ​selkeä toimintakonsepti, näytetään suuntaa ja mahdollistetaan henkilöstön työssä ja yhteistyössä onnistuminen ja työhyvinvointi. Muutosjohtamisella huolehditaan toiminnan uudistumisesta muuttuvan toimintaympäristön tarpeisiin.

JOHTAMISEN KEHITTÄMINEN EDISTÄÄ liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista rakentamalla asiakasarvoa tuottavaa arjen toimintakulttuuria, jossa työ on osaajille mielekästä ja sujuvaa. Työtä tehdään inspiroivassa työilmapiirissä kohti yhteisiä päämääriä ja tavoitteita ihmisten osaamista ja vahvuuksia hyödyntäen.
​

VAHVISTETAAN johtamisosaamista, muotoillaan johtamiskulttuuria, johdetaan muutosta sekä luodaan rakenteita työhön ja työyhteisön toimintaan vuorovaikutteisesti yhdessä esihenkilöiden ja työtä tekevien ammattilaisten kanssa.​
​

Kolme syytä, miksi ihmislähtöiseen johtamiseen kannattaa panostaa
​

1. ​LAADUKAS JOHTAMINEN NOSTAA ORGANISAATION ONNISTUMISPROSENTTIA NÄYTTÄMÄLLÄ SUUNTAA, MITEN TOIMIMALLA PARHAITEN MENESTYTÄÄN. 

Osoittamalla ydinarvot ja rakentamalla tehokasta arvoa luovaa toimintakulttuuria autetaan organisaatiota tuottamaan palvelua sujuvasti asiakastarpeeseen, mikä luo erinomaista asiakaskokemusta sekä tyytyväisiä, sitoutuneita asiakkaita. Hyvin johdettu organisaatio toimii ja uudistuu liiketoiminnan tavoitteiden suuntaisesti. Ihmislähtöinen johtamisote innostaa ja motivoi osaajat entistä parempiin tuloksiin yhteistyön ilmapiirissä.  

2. IHMISLÄHTÖINEN JOHTAMINEN KASVATTAA TYÖTYYTYVÄISYYTTÄ JA OSAAJIEN SITOUTUMISTA TYÖPAIKKAAN JA TYÖHÖN, JOSSA HALUTAAN ANTAA PARASTA YHTEISTEN MERKITYKSELLISTEN TAVOITTEIDEN ETEEN. 

Osaajat arvioivat johtamisen laatua jatkuvasti työskennellessään työpaikassa. Johtaminen rakentaa työntekijäkokemusta. Menestyvän tiimin peruspilareihin nojaava tiimijohtaminen mahdollistaa mielekkään ja sujuvan työn ja yhteistyön, mikä parantaa työn tuottavuutta, tuloksellisuutta ja työhyvinvointia. Hyvä fiilis ja tekemisen meininki välittyy, luo elämyksellistä palvelua, erinomaista asiakas- ja työntekijäkokemusta sekä vahvistaa yhteistyösuhteita asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa. 

3.​ LAADUKKAALLA MUUTOSJOHTAMISELLA TOIMINTA UUDISTUU NOPEAMMIN JA KEHITTYY JATKUVASTI PAREMMAKSI OSANA ARJEN TYÖTÄ.

​Johtamisella ja viestinnällä vältetään muutoksen yleiset sudenkuopat ja innostetaan ihmiset mukaan uuteen. Onnistunut muutosjohtaminen ylläpitää työtyytyväisyyttä ja työhyvinvointia läpi muutoksen ja antaa osaajille työrauhan tuottavaan työhön samalla, kun toimintaa uudistetaan entistä paremmaksi. 

Toiminnan laatua parannetaan osallistamalla henkilöstö työn kehittämiseen muutoksissa ja arjen työssä. Luomalla turvallista, arvostavaa ja avointa työilmapiiriä osaajia kannustetaan nostamaan esiin työhyvinvoinnin, suoriutumisen ja uudistumisen haasteita sekä tuetaan niiden ratkaisemista yhteisöllisesti. Oivalluttamalla ihmiset uudistumiseen, kasvuun ja kehittymiseen osaajien koko potentiaali saadaan hyötykäyttöön.
​

Kiinnostuitko?

Autamme tulospaineen alla työskenteleviä johtajia ja esihenkilöitä kasvattamaan nopeasti tiiminsä positiivista työvirettä ja tuloksentekokykyä.

​Laita meille viestiä brossa@brossa.fi ja jutellaan lisää!

Comments are closed.

    Juttuja

    Kati Rautio ja Niko Leppänen Kauppalehdessä: Voittavan työkulttuurin kulmakivi kuntoon
    Kati Rautiolle Jyväskylän yliopiston Viestinnän ansioitunut alumni 2022 tunnustus
    Kolme syytä, miksi ihmislähtöiseen johtamiseen kannattaa panostaa
    Kuinka voin viedä tiimini junnaavasta tyytymättömyydestä tuottavaan innostukseen?
    Case Sampo: Kulttuurityön tuloksia
    Oletteko matkalla kohti voittavaa kulttuuria?
    Työkulttuurin konsultoinnista
    Valtakunnallista tunnustusta uudenlaiselle työllistämisen ja työnteon mallille
    "Katsokaa! Meidän rästityötilanne laskee aivan hurjaa vauhtia!" Näin kuormittava työtilanne otettiin haltuun job designilla
    Brossa onnittelee Sveitsin mestaria & Vuoden valmentajaa Jyri Korsmania
    Sampo & Brossa: Yhteisöllinen organisaatiokulttuurin muotoilu opetusalalla
    Limingan kunta & Brossa: Uudenlaisella kesätyökonseptilla mielekästä työtä, hyvinvointia & yhteisöllisyyttä
    Eksote & Brossa: Tulevaisuuden hyvinvoivan työpaikan rakentaminen sote-alalla
    RELEX & Brossa: Muutosjohtaminen & toimintakulttuurin rakentaminen kansainvälisessä toimintakentässä
    Luovaa nostetta hanketyöhön
    Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?
    Kolme askelta kohti hyvinvoivaa työpaikkaa
    Suuntaa katse kohti tulevaisuutta
    Rakkaudella esimiehille
    Brossan Kati Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen ja hajautettu palveluketju huippukuntoon?
    Bisneksen ja työn murros tuli yhdessä yössä
    Esimies, kaipaatko tukea hajautetun tiimin johtamiseen?
    Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?
    Tulevaisuus on meidän
    Kati & Niko pitämässä Johda hajautettu tiimi huippukuntoon -koulutusta esimiehille
    Alma Talent kysyi. Me vastasimme.
    Saako työelämän ongelmista puhua?
    Brossan Kati puheenjohtajana asiakaspalvelu & asiakaskokemus -seminaarissa
    SOK Asiakasomistajuuden asiantuntija Petra Lindell: "Yhteinen työn muotoiluprojekti on ollut parasta työurallani"
    Ole johtaja  - Sytytä innostuksen liekki
    Kohti unelmia 
    Sveitsissä valmentava Jyri Korsman: "Voin suositella yhteistyötä Brossan kanssa kaikillle esimiesasemassa oleville johtajille ja urheiluvalmentajille"
    Koulutus: Johda hajautettu tiimi huippukuntoon
    Pomo - Onnistukaa ja uudistukaa työtä muotoilemalla
    Brossan Kati puheenjohtajana Alma Talentin IT -rekrytoinnit & sitouttaminen -seminaarissa
    Rakas ystävä, tämä kirje on sinulle!
    Työhyvinvoinnin peruspilarit löytyvät työpaikan arjesta
    Onnellisuus syntyy tekemisestä - myös työpaikalla
    Welcome to the new world - Unelmien työ on täällä!
    Job design - Uusi tapa kehittää arjen työtä, tiimejä ja työntekijäkokemusta
    Työelämän suurimmat ongelmat ratkaistaan arjen työtä ja viestintää kehittämällä
    Työntekijäkokemus on täällä - "enemmän kuin lean ja se mikä palvelumuotoilusta puuttuu"
    Onko teillekin hankittu sisäisen viestinnän kanava, jota ei ole vielä saatu hyötykäyttöön?
    Brossa haastateltavaksi Ranskan televisioon
    Mitä ihmettä on job design?
    TOP 3 asiat, jotka tulee olla kunnossa työpaikalla
    Esimies, miten job designilla parannetaan tiimin työn sujumista ja asiakastyytyväisyyttä?
    Menestyvän tiimin rakentaminen
    Johtamisella luodaan edellytykset arjen työssä onnistumiseen
    Brossa kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen
    Huippuvalmentaja johtaa kokonaisuutta
    Brossa kehittämässä SOK:n valtakunnallista tukipalvelua
    Brossa uudistamassa S-ryhmän viestinnällistä digitaalista työympäristöä

Viedään yhdessä työtyytyväisyys ja arvonluonti kestävästi uudelle tasolle

Brossa Oy  /  brossa@brossa.fi   /  Sammonkatu 9 C 66 00100 Helsinki  /  Y-tunnus: 2668198-3
© Brossa Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.