Kun Brossa perustettiin kolme vuotta sitten, lähdimme liikkeelle isoilla tavoitteilla. Matkan varrella tavoitteet ovat pysyneet korkealla haasteista huolimatta. Ensimmäinen haaste kun koettiin jo perustamispapereiden yhteydessä, kun kaupparekisteristä ei löytynyt yritykselle oikeaa toimialaluokkaa, sillä rekisteri ei tuntenut arjen työn kehittämistä. Jo silloin oli selvää, että nyt tehdään jotain uutta!
Sanotaan, että kolme ensimmäistä vuotta ovat yrityksen ”kuolemanlaakso” - joku kysyi, kuoleeko yritys vai yrittäjä. Vielä ei onneksi kumpikaan. Päinvastoin, juhlan kunniaksi on aika hieman kerrata menneitä, pyyhkiä kuolemanlaakson pölyt jaloista ja suunnata kohti tulevaa.
Kolmeen vuoteen on mahtunut paljon.
Perustamisesta lähtien olemme auttaneet asiakkaitamme useilla eri toimialoilla erilaisissa arjen työn, viestinnän ja yhteistyön kehitystarpeissa, jotka ovat liittyneet mm. uuden yksikön ja tiimin toimintakokonaisuuden suunnitteluun ja siitä viestimiseen organisaatiouudistusten yhteydessä, päivittäistä työtä ohjaavien toimintamallien ja työprosessien uudelleen suunnitteluun ja sujuvoittamiseen sekä sisäisen viestinnän, intranetin, digitaalisten työtilojen ja verkko-oppimisympäristön uudistamiseen ja kehittämiseen arjen työn, työntekijäkokemuksen, asiakkaiden ja liiketoiminnan näkökulmasta.
Olemme päässeet asiatuntijaksi erilaisiin tilaisuuksiin arjen työn ja tiimin toiminnan kehittämiseen, työn muotoiluun ja viestintään liittyen. Brossa on valittu Työ- ja elinkeinoministeriön kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen. Vuoden alussa pääsimme haastateltavaksi Ranskan televisioon, aiheena suomalainen työelämä ja työhyvinvointi sekä niiden kehittäminen job designin avulla.
Parasta työssämme on kuitenkin ollut asiakkaiden auttaminen ja siitä saatu hyvä palaute, jonka perusteella olemme onnistuneet asiakkaiden tavoitteiden saavuttamisessa innostavalla ja ainutlaatuisella tavalla yhdessä esimiesten ja henkilöstön kanssa.
Mitä asiakkaat ovat saaneet yhteistyöstä ja kehittämisestä Brossan kanssa? Toiminnan uudistumisen ja konkreettisten lopputulosten, kuten toimintakonseptien, toimintamallien ja digitaalisen työn suunnittelun lisäksi kehittämisellä on ollut valtava positiivinen vaikutus ihmisten ajatteluun, tekemiseen, työntekijä- ja käyttäjäkokemukseen arjessa.
Mikä parasta, positiivisia vaikutuksia on saatu useita yhtä aikaa ja niitä ovat olleet mm. uudenlainen ajattelu, kokonaiskuvan hahmottaminen ja selkeytyminen, sujuvampi työ, parempi ja uudenlainen yhteistyö tiimin sisällä, siilorajat ylittävien tiimien välillä ja käyttäjien kanssa, ymmärrys toiminnasta lisääntynyt, suunta ja fokus tekemiseen löytynyt, innostus, motivaatio, oppiminen ja ammatillinen kasvu.
Myös kokeneet johtavat ovat vakuuttuneet.
"Onneksi olkoon, olette selvästi löytäneet jotain uutta!". Mitä uutta? Uudenlainen näkemys, tietous ja osaaminen, raikas ja ennen näkemätön tapa ja lähestyminen kehittämiseen. "Hyvä, että autatte arjessa, koska siellä on tarpeita, mutta ei tällaisia kumppaneita".
On sanottu, että "tämä on enemmän kuin lean" ja "se mikä palvelumuotoilusta puuttuu ja tarvitaan onnistumiseen". Tarpeet arjen työn ja tiimin toiminnan kehittämiseen on joka kerta tunnistettu kaikilla työpaikoilla. Samalla on tunnistettu yleisimmät virheet, jotka kehittämisessä on jo kokeiltu, minkä jälkeen on rohkaistuttu pohtimaan, voitaisiinhan mekin ajatella asiaa uudella tavalla.
Nykypäivän työpaikoilla uudistuksia, muutoksia ja arjen työtä haittaavia ongelmia kohdataan jatkuvasti.
Nämä haastavat erityisesti esimiehiä ja henkilöstöä, jotka kohtaavat niitä päivittäin ja joiden ratkaisemiseen tarvitaan oman työn lisäksi aikaa, osaamista ja tukea työn kehittämiseen, jota ei yleensä ole käytettävissä työpaikkojen arjessa.
Arjen työ ja tiimin toiminta ovat palveluliiketoiminnan ja työpaikan menestymisen ytimessä. Työ vaikuttaa työntekijöihin keskimäärin 7,5h päivässä ja positiivinen - tai negatiivinen vaikutus heijastuu myös asiakkaisiin, työyhteisöön, yritykseen, työnantajakuvaan, kotiin ja läheisiin. Arjen työtä kehittämällä työntekijäkokemus ja työhyvinvointi paranee, asiakastyytyväisyys nousee ja työ tuottaa tulosta. Menestyvä ja hyvinvoiva työpaikka myös houkuttelee parhaita osaajia.
Perustamisesta lähtien on ollut selvää, että vanha tapa arjen työn ja työhyvinvoinnin kehittämiseen ei riitä vai miksi työpaikoilla muuten on niin paljon ongelmia ja epäonnistuneita uudistuksia?
Tämä on yksi syy, miksi Brossa on aikanaan perustettu uudistamaan arjen työn ja työelämän kehittämistä. Kolme vuoden aikana Brossasta onkin muotoutunut uuden ajan job design -yritys, joka tarjoaa esimiehille ja henkilöstölle käytännön apua päivittäisen työn ja sen johtamisen kehittämiseen.
Emme tarjoa perinteisiä koulutuksia, työhyvinvointi- tai tiimipäiviä, vaan meiltä saat antoisat ja käytännönläheiset sparraukset esimiesten ja henkilöstön avuksi arjen työn uudistamiseen, esimiehen työkalun menestyvän tiimin ja työntekijäkokemuksen rakentamiseen, osaavan kumppanin onnistuneen kehitystyön toteuttamiseen sekä innostavat puheenvuorot esimerkiksi arjen työn, tiimin toiminnan ja työntekijäkokemuksen kehittämiseen job designin avulla.
Uskomme, että työntekijäkokemus on tämän päivän menestystekijä, johon panostamalla saadaan aikaan merkittäviä tuloksia.
Kun haluat parantaa nykyistä toimintaa, ratkaista siihen liittyviä ongelmia tai nostaa toiminnan kokonaan uudelle tasolle, ota yhteyttä niin onnistutaan yhdessä!
Rohkeus tekee meistä rajattomia.
Kiitos kaikille rohkeille ja intohimoisille edelläkävijöille yhteistyöstä ja mahdollisuuksista matkan varrella!
Sanotaan, että kolme ensimmäistä vuotta ovat yrityksen ”kuolemanlaakso” - joku kysyi, kuoleeko yritys vai yrittäjä. Vielä ei onneksi kumpikaan. Päinvastoin, juhlan kunniaksi on aika hieman kerrata menneitä, pyyhkiä kuolemanlaakson pölyt jaloista ja suunnata kohti tulevaa.
Kolmeen vuoteen on mahtunut paljon.
Perustamisesta lähtien olemme auttaneet asiakkaitamme useilla eri toimialoilla erilaisissa arjen työn, viestinnän ja yhteistyön kehitystarpeissa, jotka ovat liittyneet mm. uuden yksikön ja tiimin toimintakokonaisuuden suunnitteluun ja siitä viestimiseen organisaatiouudistusten yhteydessä, päivittäistä työtä ohjaavien toimintamallien ja työprosessien uudelleen suunnitteluun ja sujuvoittamiseen sekä sisäisen viestinnän, intranetin, digitaalisten työtilojen ja verkko-oppimisympäristön uudistamiseen ja kehittämiseen arjen työn, työntekijäkokemuksen, asiakkaiden ja liiketoiminnan näkökulmasta.
Olemme päässeet asiatuntijaksi erilaisiin tilaisuuksiin arjen työn ja tiimin toiminnan kehittämiseen, työn muotoiluun ja viestintään liittyen. Brossa on valittu Työ- ja elinkeinoministeriön kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen. Vuoden alussa pääsimme haastateltavaksi Ranskan televisioon, aiheena suomalainen työelämä ja työhyvinvointi sekä niiden kehittäminen job designin avulla.
Parasta työssämme on kuitenkin ollut asiakkaiden auttaminen ja siitä saatu hyvä palaute, jonka perusteella olemme onnistuneet asiakkaiden tavoitteiden saavuttamisessa innostavalla ja ainutlaatuisella tavalla yhdessä esimiesten ja henkilöstön kanssa.
Mitä asiakkaat ovat saaneet yhteistyöstä ja kehittämisestä Brossan kanssa? Toiminnan uudistumisen ja konkreettisten lopputulosten, kuten toimintakonseptien, toimintamallien ja digitaalisen työn suunnittelun lisäksi kehittämisellä on ollut valtava positiivinen vaikutus ihmisten ajatteluun, tekemiseen, työntekijä- ja käyttäjäkokemukseen arjessa.
Mikä parasta, positiivisia vaikutuksia on saatu useita yhtä aikaa ja niitä ovat olleet mm. uudenlainen ajattelu, kokonaiskuvan hahmottaminen ja selkeytyminen, sujuvampi työ, parempi ja uudenlainen yhteistyö tiimin sisällä, siilorajat ylittävien tiimien välillä ja käyttäjien kanssa, ymmärrys toiminnasta lisääntynyt, suunta ja fokus tekemiseen löytynyt, innostus, motivaatio, oppiminen ja ammatillinen kasvu.
Myös kokeneet johtavat ovat vakuuttuneet.
"Onneksi olkoon, olette selvästi löytäneet jotain uutta!". Mitä uutta? Uudenlainen näkemys, tietous ja osaaminen, raikas ja ennen näkemätön tapa ja lähestyminen kehittämiseen. "Hyvä, että autatte arjessa, koska siellä on tarpeita, mutta ei tällaisia kumppaneita".
On sanottu, että "tämä on enemmän kuin lean" ja "se mikä palvelumuotoilusta puuttuu ja tarvitaan onnistumiseen". Tarpeet arjen työn ja tiimin toiminnan kehittämiseen on joka kerta tunnistettu kaikilla työpaikoilla. Samalla on tunnistettu yleisimmät virheet, jotka kehittämisessä on jo kokeiltu, minkä jälkeen on rohkaistuttu pohtimaan, voitaisiinhan mekin ajatella asiaa uudella tavalla.
Nykypäivän työpaikoilla uudistuksia, muutoksia ja arjen työtä haittaavia ongelmia kohdataan jatkuvasti.
Nämä haastavat erityisesti esimiehiä ja henkilöstöä, jotka kohtaavat niitä päivittäin ja joiden ratkaisemiseen tarvitaan oman työn lisäksi aikaa, osaamista ja tukea työn kehittämiseen, jota ei yleensä ole käytettävissä työpaikkojen arjessa.
Arjen työ ja tiimin toiminta ovat palveluliiketoiminnan ja työpaikan menestymisen ytimessä. Työ vaikuttaa työntekijöihin keskimäärin 7,5h päivässä ja positiivinen - tai negatiivinen vaikutus heijastuu myös asiakkaisiin, työyhteisöön, yritykseen, työnantajakuvaan, kotiin ja läheisiin. Arjen työtä kehittämällä työntekijäkokemus ja työhyvinvointi paranee, asiakastyytyväisyys nousee ja työ tuottaa tulosta. Menestyvä ja hyvinvoiva työpaikka myös houkuttelee parhaita osaajia.
Perustamisesta lähtien on ollut selvää, että vanha tapa arjen työn ja työhyvinvoinnin kehittämiseen ei riitä vai miksi työpaikoilla muuten on niin paljon ongelmia ja epäonnistuneita uudistuksia?
Tämä on yksi syy, miksi Brossa on aikanaan perustettu uudistamaan arjen työn ja työelämän kehittämistä. Kolme vuoden aikana Brossasta onkin muotoutunut uuden ajan job design -yritys, joka tarjoaa esimiehille ja henkilöstölle käytännön apua päivittäisen työn ja sen johtamisen kehittämiseen.
Emme tarjoa perinteisiä koulutuksia, työhyvinvointi- tai tiimipäiviä, vaan meiltä saat antoisat ja käytännönläheiset sparraukset esimiesten ja henkilöstön avuksi arjen työn uudistamiseen, esimiehen työkalun menestyvän tiimin ja työntekijäkokemuksen rakentamiseen, osaavan kumppanin onnistuneen kehitystyön toteuttamiseen sekä innostavat puheenvuorot esimerkiksi arjen työn, tiimin toiminnan ja työntekijäkokemuksen kehittämiseen job designin avulla.
Uskomme, että työntekijäkokemus on tämän päivän menestystekijä, johon panostamalla saadaan aikaan merkittäviä tuloksia.
Kun haluat parantaa nykyistä toimintaa, ratkaista siihen liittyviä ongelmia tai nostaa toiminnan kokonaan uudelle tasolle, ota yhteyttä niin onnistutaan yhdessä!
Rohkeus tekee meistä rajattomia.
Kiitos kaikille rohkeille ja intohimoisille edelläkävijöille yhteistyöstä ja mahdollisuuksista matkan varrella!
Kati ja Niko
Brossa Oy