brossa@brossa.fi
Brossa - Unelmien työntekijäkokemus tehdään job designilla
  • Tervetuloa
  • Palvelut
  • Kokemuksia
  • Me
  • Blogi

Blogi & uutiset

Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?

28/9/2020

 
Picture
Työnantajabrändin merkitys korostuu entisestään. Se on äärimmäisen tärkeä, jos halutaan olla houkuttava työnantaja parhaille tekijöille ja saadaan pidettyä heistä myös kiinni.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Viime viikolla vietimme aamupäivän aidon ja vetovoimaisen työnantajabrändin parissa. Webinaarissa ”tupa” oli täynnä ympäri Suomea työskenteleviä HR -ammattilaisia HENRY ry:n Lahden aluejaoston järjestämässä tilaisuudessa. Brossan vetämässä aamupäivässä näkökulmana työnantajabrändiin oli voittava organisaatiokulttuuri ja työntekijäkokemus, eli sisäinen työnantajabrändi. 

​
Aihe itsessään oli todella mielenkiintoinen ja puhutteleva, ennen kaikkea innostava. Herätteli ajattelemaan omaa tekemistä ja oman organisaation tilannetta. Saimme uusia näkökulmia ja mielenkiintoisia havaintoja aiheesta, josta aina tuntuu löytyvän uutta opittavaa. Puhujat ovat selkeästi alansa osaajia ja innostus kuulsi esityksessä. Onnistunut osallistava sessio, joka toimi loistavasti myös etänä. 

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 
Kiitos vielä upealle porukalle antoisasta aamupäivästä, loistavasta osallistumisesta sekä HENRY:lle kutsusta vierailuun. Oli ilo ja kunnia olla mukana!
 
Osallistavan webinaarin aikana osallistujat pääsivät myös jakamaan kuulumisia HR -kentältä ja luomaan yhdessä ajankohtaiskatsausta työnantajabrändityöstä sekä sen tulevaisuuden näkymistä. Tulevaisuuden työelämän job designereina oli kiinnostavaa kuulla HR -ammattilaisten näkemystä siitä, mihin työnantajabrändityössä tällä hetkellä keskitytään ja mihin siinä tulisi jatkossa panostaa. 

Sisäisellä työnantajabrändillä kilpailuetua


​​Yhteinen näkemys oli selvä. Sisäinen työnantajabrändi nähtiin tulevaisuuden kilpailuetuna.
​
Työntekijäkokemuksen merkityksen huomioiminen laajemmin ja siihen panostaminen. Lisää panostusta työarjen ja sitä kautta työntekijäkokemuksen parantamiseen tarvitaan.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Työnantajabrändityö on muutakin kuin markkinointiviestintää ja rekrytointia. Arjen työnantajabrändityössä paukut menevät kuitenkin näihin ulkoisen työnantajabrändin elementteihin. Työnantajabrändin nähtiin olevan moniulotteinen ja iso asia, joka vaatii kokonaisuutena osallistavaa tekemistä. 

Tulisi saada organisaatiot ymmärtämään tämän merkitys ja löytää tapoja auttaa heitä siinä.

- Webinaarin antia & helmiä osallistujilta 

​Yhteisessä aamupäivässä katse käännettiin sisäiseen työnantajabrändiin eli voittavaan ja hyvinvoivaan organisaatiokulttuuriin, työntekijäkokemukseen ja henkilöstön työarkeen.
​

Mikä ammattilaisia innostaa & motivoi?


​Kun kysytään, mitä työpaikan ihmiset odottavat työltä ja työpaikalta, työarkeen liittyvät asiat nousevat usein tärkeimmiksi tekijöiksi osaajille työroolista riippumatta - olipa kyseessä asiantuntija, HR -ammattilainen tai johtaja.
 
Mielekäs ja merkityksellinen työ. Hyvä työilmapiiri. Toimiva yhteistyö. Kannustava työyhteisö. Hyvä johtaminen. Mahdollisuus käyttää omaa osaamista, kasvaa ja kehittyä ammattilaisena mielenkiintoisten haasteiden parissa sekä vaikuttaa organisaation tulevaisuuden kehittymiseen.

Arki ratkaisee - myös työnantajabrändissä


​Työpaikka, joka pystyy tarjoamaan ammattilaisille nämä työarjen tärkeimmät asiat, menestyy työnantajabrändinä tulevaisuudessa. Työarjessa rakentuu mielikuva ja kokemus työpaikasta ja työnantajasta.
 
Työarkeen tullaan joka päivä. Työarjessa syntyy työntekijäkokemus. Tehdään työ ja palvelu asiakkaalle. Luodaan arvoa organisaatiolle.
 
Miten arvolupaus toteutuu työarjessa ammattilaisten kokemana? Miten innostuneesti ja motivoituneesti työpaikan nykyiset ammattilaiset, bisneksen tekijät, voivat tehdä työtä ja palvelua asiakkaalle kohti liiketoiminnan tavoitteita? 

Millainen on tulevaisuuden menestyvä työnantajabrändi?


​Se on työpaikka, jossa paras porukka tekee parasta asiakaskokemusta tuottavasti, innostuen, onnistuen ja uudistuen hyvällä fiiliksellä yhdessä.

​Tämä tekemisen meininki huokuu myös ulospäin. Vetää puoleensa paitsi uusia osaajia, myös asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

Good job design inspires and motivates people while meeting the needs of the business. Get that right and your hiring and retention challenges will become a thing of the past.

​– J. Hurley, Winning the War for Talent 2019

​Lähdetään yhdessä rakentamaan aitoa ja vetovoimaista työnantajabrändiä. Työpaikkaa, jossa viihdytään ja tehdään tulosta!

​

Kati Rautio & Niko Leppänen

Kirjoittajat ovat Brossan tulevaisuuden työelämän job designereita, työn ja organisaation muotoilijoita. Brossa on rohkea ja intohimoinen uuden ajan job design -yritys. Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.
 
Kerro meille, millainen tilanne teillä on työnantajabrändityön kanssa? Löydetään yhdessä keinot onnistumiseen. Innolla odotamme yhteydenottoasi!
​

Picture

    Yhdessä kohti aitoa & vetovoimaista työnantajabrändiä?

Lähetä

Kolme askelta kohti hyvinvoivaa työpaikkaa

8/6/2020

 
Picture
Mistä tunnistaa uuden ajan voittavan organisaation? Siellä rakennetaan henkilöstölle paras paikka tehdä laadukasta palvelua asiakkaille.

Miksi? Siellä on ymmärretty, että ihmiset tekevät bisneksen. Lisäksi nykypäivänä bisneksen tekijöiden odotukset työlle, johtamiselle ja kulttuurille ovat erilaisia kuin aiemmin.

Nyt 2020 -luvulla tulemme näkemään uuden ajan hyvinvoivia työpaikkoja. Täällä asiakkaille ja organisaatiolle luodaan ylivertaista arvoa samalla, kun onnistutaan houkuttelemaan ja sitouttamaan alan parhaat tekijät.
​
Mieti, millaisessa työpaikassa sinä haluaisit työskennellä – asiantuntijana, esimiehenä, johtajana?
​

Hyvinvoivan työpaikan näkee ja tuntee


​Mistä tunnistaa hyvinvoivan työpaikan?

Työt ei ahdista sinua sunnuntai-iltaisin. Töihin on kiva tulla. Töissä on hyvä fiilis ja tekemisen meininki. Yrityksessä arvostetaan ihmisiä. Saat tehdä merkityksellistä ja sopivan haastavaa työtä, jossa voit kasvaa ja kehittyä. Työn tekeminen on mielekästä ja sujuvaa. Työpäivän jälkeen aikaa ja energiaa on myös muille tärkeille asioille.
​
Asiakas on tyytyväinen. Tavoitteet saavutetaan. Esimiehenä voit keskittyä tulipalojen sammuttelun sijaan kokonaisuuden johtamiseen ja kehittämiseen entistä paremmaksi. Yhdessä voidaan olla ylpeitä tekemisestä ja tuloksista, joita saavutetaan. Syntyy energinen uutta luova edelläkävijä, jossa uudistuminen tehdään yhdessä sisältäpäin.
​

Uuden ajan menestyvä yritys on hyvinvoiva


​Tulevaisuuden työelämän job designereina, työn ja organisaation muotoilijoina, luimme ilahtuneena Deloitten tuoretta tutkimusta, joka nostaa työhyvinvoinnin tulevaisuuden työn kärkiteemaksi. Global Human Capital Trends 2020 – tutkimukseen vastanneista johtajista 96 % näkee työhyvinvoinnin yrityksen vastuuna henkilöstöään kohtaan. Suomalaisista vastaajista 84 % pitää työhyvinvointia tärkeänä tai erittäin tärkeänä organisaation menestymisen kannalta.
​
Tutkimuksen mukaan yrityksissä hyvinvointi tulisi ottaa kiinteäksi osaksi työn suunnittelua, jotta henkilöstö voi hyvin ja suoriutuisi myös työstään parhaalla mahdollisella tavalla. Huolestuttavaa on se, että 79 % vastaajista kuitenkin kertoo, että organisaation strategiassa ei huomioida hyvinvointia työn suunnittelussa: 
​
79 % of this year´s respondents report that their organization´s strategy does not explicitly seek to integrate well-being into the design of work – representing a huge missed opportunity.

Lähde: Deloitte Global Human Capital Trends 2020

​Tästä olemme varmaan kaikki samaa mieltä - valtava potentiaali on vielä käyttämättä! Miten ihmiset voisivat voida hyvin, jos työarjen täyttää sekava ja sujumaton työ? Huono ilmapiiri ja yhteistyö? Jatkuva kiire ja ylityö? Huonosti hoidetut muutokset? Kulttuuri, jossa ei arvosteta ihmisiä? Onko tämä hyväksi myöskään bisnekselle?

Näin kohti hyvinvoivaa työpaikkaa 


​1. Aloita visiosta: Millainen työpaikka haluamme olla?


​Kaikki alkaa aidosta halusta rakentaa hyvinvoiva työpaikka. Uuden ajan yrityksessä työhyvinvointi on strateginen tavoite, arvo ja kulttuuriperiaate. Näin työhyvinvoinnista tulee osa bisneksen ja työn suunnittelua, johtamista ja tapaa toimia. Hyvinvoivassa työpaikassa organisaatio nähdään ihmisistä muodostuvana yhteisönä, jolle halutaan mahdollistaa paras työarki, jossa voidaan nauttia työn tekemisestä. Tehdään asiakkaalle parasta palvelua ja asiakaskokemusta kohti bisnestavoitteita ja visiota.
 
Kirjoitimme aiemmin strategisesta työhyvinvoinnista Presserin
Vaikuttajablogiin: Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?     
​

2. Ymmärrä nykytila: Mitkä ovat esimiesten ja henkilöstön työhyvinvoinnin tarpeet?

​
​Kun halutaan parantaa työhyvinvointia, käännä katse esimiesten ja henkilöstön työarkeen. Alkuun pääset helposti hyödyntämällä yrityksen jo olemassa olevaa dataa henkilöstön työhyvinvoinnin tilasta. Esimerkiksi työtyytyväisyyskyselyn tuloksista on usein nähtävissä tarpeita, joita ei ole vielä huomioitu työhyvinvoinnin kehittämisessä. Tunnista vaikuttavat toimenpiteet.
​Lue lisää aiemmasta blogikirjoituksestamme: Työhyvinvoinnin peruspilarit löytyvät työpaikan arjesta
​

3. Arki ratkaisee: Johda, viesti, muotoile työhyvinvoinnin peruspilarit todeksi työarkeen


Työhyvinvoinnin kehityskohteet työarjessa ovat erilaisia riippuen tiimien ja palveluketjujen nykytilasta. Siksi vaikuttava työhyvinvoinnin kehittäminen tapahtuu siellä, missä työ tehdään yhdessä niiden kanssa, ketkä työtä tekevät. Edelläkävijäyrityksissä työhyvinvoinnin kehittämisessä siirrytään jo yksilön elintavoista ihmislähtöiseen työn ja organisaation muotoiluun. Tämän avulla muotoillaan bisneksen tekijöille mielekäs, merkityksellinen ja sujuva työ, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.
​
Rakenna hyvinvoiva työpaikka nostamalla työhyvinvointi strategiseen bisneksen ja työn suunnitteluun. Ymmärrä työhyvinvoinnin lähtötila ja tarpeet. Muotoile työhyvinvoinnin peruspilarit todeksi tiimin ja palveluketjun työarkeen. Luo uuden ajan kilpailuetu, jota ei voi kopioida.

Kati Rautio & Niko Leppänen


​Brossa on rohkea ja intohimoinen uuden ajan job design -yritys. Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta. Olemme työelämän kehittämisen uusi sukupolvi. Uuden ajan osaajia ja tekijöitä. Unelmien työn arkkitehteja. Meidän kanssa johdat, viestit, muotoilet uuden ajan työn ja kulttuurin. Saat hyvinvoivan, menestyvän ja uudistuvan työpaikan, joka houkuttelee ja sitouttaa parhaat osaajat.

Haluatteko lähteä rakentamaan hyvinvoivan työpaikan? Tehdään se yhdessä! Lähdetään liikkeelle valmentavalla visiointityöpajalla. Tunnistetaan työhyvinvoinnin nykytila ja vaikuttavat toimenpiteet Design Challenge Dayn avulla. Saatte konkreettiset askeleet uudistumiseen kohti hyvinvoivaa työarkea.
​
Kysy lisää! Unelmien työ on yhteydenoton päässä: brossa@brossa.fi
​

Suuntaa katse kohti tulevaisuutta

27/4/2020

 
Picture
Nyt rakennetaan tulevaisuuden kilpailukykyä. Toimintaa, jota ei voi kopioida! Uudessa ajassa menestyvät yritykset, jotka rakentavat työntekijöille parhaan paikan tehdä laadukasta palvelua asiakkaalle.

​Arki ratkaisee. Tulevaisuuden menestyjät tekevät asioita, joilla on eniten merkitystä työpaikan ihmisille ja liiketoiminnalle samanaikaisesti.

​Työn ja organisaation muotoilijoiden vinkit tulevaisuuteen:

1. Johda, viesti, muotoile uusi haluttu ja parempi kulttuuri todeksi työarkeen. Rakenna voittava organisaatiokulttuuri.​

2. Arvoa luovaa työtä ei tehdä yksin, vaan yhdessä yli tiimi-, yksikkö- ja organisaatiorajojen asiakkaan tarpeeseen. 
​Mahdollista toimivat ja erinomaista yhteistyötä tekevät hajautetut tiimit ja palveluketjut.

3. Uudistuva ja kasvava bisnes tarvitsee hyvinvoivia ja innostuneita ihmisiä. Tutkitusti suurimmat työhyvinvoinnin esteet löytyvät työn ja organisaation kuormitustekijöistä. Paranna työhyvinvointia ja tuottavuutta samanaikaisesti työtä kehittämällä.

​4. Syntyy aito ja vetovoimainen työnantajabrändi, joka houkuttelee ja sitouttaa parhaat osaajat. Osaajapula on historiaa. Täällä parhaat tekijät haluavat antaa parasta. Työntekijät ovat työnantajabrändin vaikuttavimpia tarinankertojia! 

​Haluatteko lähteä rakentamaan uuden ajan hyvinvoivaa, menestyvää ja uudistuvaa organisaatiota - tulevaisuuden kilpailukykyä?

Ota meihin yhteyttä. Saat käyttöösi unelmien työn arkkitehdit, työn ja organisaation muotoilijat, arjen kehittämisen ammattilaiset. Tehdään se yhdessä! 
​

Rakkaudella esimiehille

10/4/2020

 
Picture
Mitä sinulle kuuluu? Miten menee? Takana on aika hurjat viikot ja paljon on ehtinyt tapahtua. Hajautetun tiimin toiminta ja etätyöarki on nyt monilla työpaikoilla saatu käyntiin. Miltä tämä on sinusta esimiehenä, johtajana tuntunut? Miten tiimin työarki on poikkeustilanteessa sujunut?

Työpaikoilla on oltu uuden tilanteen edessä. Esimiehille ja johtajille on yllättäen tullut tarve johtaa hajautettua tiimiä etänä. Tämän lisäksi vallitseva poikkeustilanne aiheuttaa lisähaasteita. Ei ole helppoa johtaa etänä työskentelevää tiimiä. Varsinkaan kun täysin uusi tilanne ja nopea muutos kuormittaa tekemistä vielä entisestään. Tiimissä uusi tapa toimia ja tilanteen luoma epävarmuus vaikuttaa monen ihmisen jaksamiseen ja kykyyn toimia tuottavasti työarjessa.

​Miten huolehtia tiimissä työskentelevien ihmisten hyvinvoinnista ja tuottavuudesta? Laadukkaan palvelun tekemisestä asiakkaille?
​

Tehdään asioita, joilla on merkitystä


Me Brossalla haluamme auttaa myös näinä vaikeina aikoina. Poikkeustilanteen iskiessä päälle olemme pohtineet yhdessä, miten onnistua tiimin työarjen ja bisneksen johtamisessa ihmislähtöisen työn ja organisaation muotoilun keinoin?

​On ollut ilo nähdä, miten hienosti ja avoimesti nykytilanteesta keskustellaan ja etsitään uusia toimivia ratkaisuja avuksi tilanteen haltuun ottamiseen. Miten esimiehinä pyritään auttamaan työpaikan ihmisiä ja mahdollistamaan tiimin onnistuminen myös poikkeustilanteessa. Hienoa, että on näin mahtavia esimiehiä olemassa. Olette kullan arvoisia koko organisaatiolle! Lämmin kiitos myös palautteesta, jota olemme teiltä job designereina saaneet.


Mistä lähteä liikkeelle?


Kun haluat mahdollistaa joukkosi onnistumisen myös poikkeustilanteessa, huomioi nämä kolme näkökulmaa:
​
  1. Asiakkaalle laadukas palvelu
  2. Henkilöstölle mielekäs ja sujuva työ
  3. Organisaatiolle tehokas ja tuloksellinen toiminta

Tähtää näihin kolmeen aina ja yhtä aikaa (keskinäisvaikutus), kun haluatte saada tyytyväisiä asiakkaita. Tyytyväisiä työntekijöitä. Tehdä arvoa luovaa & tuottavaa työtä, joka vie porukan kohti haluttuja tavoitteita ja päämääriä, joilla menestytään parhaiten tulevaisuudessa.

Arki ratkaisee


Onnistu poikkeustilanteessa johtamalla ihmisiä. Mahdollistamalla henkilöstölle selkeä, merkityksellinen ja sujuva (etä)työarki, joka auttaa suoriutumaan ja jaksamaan uudessa tilanteessa. Pyrkimään yhdessä eteenpäin kohti yhteistä suuntaa, joka on tavoittelemisen arvoista.

Kun etätyövälineet on saatu kuntoon, toiminta uudessa ympäristössä jaloilleen – käännä katse tekemiseen.

Selvitä tiimiläisiltä, miten nykyinen työarki sujuu? Miltä se tuntuu?
​
Tarkastele myös, millaista arvoa se tuottaa? Millainen kulttuuri syntyy?

Korona on kuin "perinteinen" muutostilanne


Ihmiset työpaikalla pitäisi saada nopeasti toimimaan uudella ja halutulla tavalla.

Valitettavasti iso osa muutoksista epäonnistuu ihan normaalioloissakin. Epäonnistumisten taustalta löytyy kaksi puuttuvaa tekijää:

  1. Viestintä
  2. Suunnittelematon uusi toiminta

Vältä harha-askeleet. Viesti uusi suunta henkilöstölle selvästi ja kirkkaasti. Suunnitelkaa uusi arjen toiminta henkilöstölle mielekkääksi ja sujuvaksi. Mahdollistat ihmisten innostumisen ja onnistumisen uudessa tilanteessa.
​
Muista, että arki ratkaisee ihmisten hyvinvoinnin ja tiimin tuloksen. Jokaisen tiimin tilanne on omanlaisensa ja erilainen. Oleellista on lähteä liikkeelle ymmärtämällä oman tiimin tilanne ja tarpeet.  

Älä jää yksin


Haluamme auttaa sinua. Olemme olemassa sinua varten. Me job designerit olemme tiimien, työn, ihmisten toiminnan ja johtamisen kehittämisen ammattilaisia.

Yhdessä saamme nykytilan nopeasti haltuun ja voimme luoda selvät ja arjessa toimivat askeleet kohti uutta ja parempaa. Suosittelemme sinulle jotakin näistä kolmesta:

  • Sparrataan yhdessä hajautetun tiimin johtamista sinun tiimisi lähtötilanteesta käsin. Saat aikaa ajatella, uusia näkökulmia ja vinkkejä, miten edetä.
 
  • Osallistetaan tiimi ja ymmärretään työarjen tarpeet. Job designerin tilannekuvan avulla vältätte yleiset sudenkuopat. Pääsette toimivilla askelilla yhdessä eteenpäin.
 
  • Pidetään tehokas tiimin johtamisen täsmävalmennus. Saat Unelmien työn arkkitehtuuri® -työkalun, joka auttaa sinua lyhyessä ajassa hahmottamaan, mitä hajautettu tiimi tarvitsee toimiakseen, hyvinvointiin ja tuottavuuteen työarjessa?
​
Hyviä asioita! Tiedän taas mitä lähden tekemään. Ei ollut mitään eroa, ollaanko pöydän toisella puolella vai ruudun takana. Samaan lopputulokseen päästiin myös etänä!

​Olisiko näistä sinullekin apua? Kysy lisää brossa@brossa.fi tai täytä nettisivuiltamme löytyvä yhteydenottolomake. Kerro meille lyhyesti tilanteestasi ja mihin kaipaat apua. Onnistutaan yhdessä!
​

Kati Rautio & Niko Leppänen
​

Kirjoittajat ovat Brossan työn ja organisaation muotoilijoita. "Tulevaisuuden työelämän job designereita". Brossa on rohkea ja intohimoinen uuden ajan job design -yritys. Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.

Olemme työelämän kehittämisen uusi sukupolvi. Uuden ajan osaajia ja tekijöitä. Unelmien työn arkkitehteja. Meidän kanssa johdat, viestit, muotoilet uuden ajan työn ja kulttuurin. Saat hyvinvoivan, menestyvän, uudistuvan työpaikan, joka houkuttelee ja sitouttaa parhaat osaajat.

Oletko sinä johtaja, kehittäjä, jota työpaikkasi, työelämä ja uusi sukupolvi kaipaa?

Brossan Kati Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen ja hajautettu palveluketju huippukuntoon?

1/4/2020

 
Picture
Service Deskin merkitys korostuu poikkeusaikana. Näiden huippuammattilaisten apu on monelle meistä turva ja pelastus, kun omat hommat ovat pysähdyksissä. Asiat pitää saada nopeasti ja kerralla kuntoon, jotta voidaan jatkaa työn tekemistä. Tulevaisuuden Service Desk -ammattilainen on ennakoivan ongelmanratkaisun ja tarpeisiin vastaamisen asiantuntija.

Viime viikolla keräännyttiin yhteen asiantuntijoiden ja johtajien kanssa etäyhteyksillä Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa.


Katilla oli kunnia saada avata kaksipäiväinen seminaari omalla puheenvuorollaan: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen & hajautettu palveluketju huippukuntoon?

"Aloitetaan ihmislähtöisellä työn ja organisaation muotoilulla, joka johdattelee meidät tulevaisuuden Service Deskin - asiantuntijatyön, yhteistyön, palvelun, työntekijäkokemuksen, asiakaskokemuksen, ihmisten johtamisen & osaamisen kehittämisen pariin.

Millaista Service Desk palvelu parhaimmillaan on? Mitä haasteita Service Deskin työarjessa kohdataan? Miten niistä päästään eroon - saadaan homma tuottavasti toimimaan ja rakennetaan uuden ajan Service Deskiä, jossa asiakaskokemus & työntekijäkokemus on huippuluokkaa?"

Tulevaisuuden työelämän job designer Kati kiittää kaikkia ja muistuttaa: Arki ratkaisee!

Onko aihe teille ajankohtainen? Kysy meiltä innostavat ja käytännönläheiset puheenvuorot, valmennukset ja työpajat avuksi palveluketjun johtamiseen, työn ja yhteistyön muotoiluun!

Laita meille viestiä: brossa@brossa.fi tai täytä sivuiltamme löytyvä yhteydenottolomake, niin olemme sinuun yhteydessä. Onnistutaan yhdessä!
​

Bisneksen ja työn murros tuli yhdessä yössä

19/3/2020

 
Picture
Korona mullisti työpaikkojen arjen toiminnan kertaheitolla. Toimintaympäristön muutos tuli vauhdilla todeksi jokaiseen organisaatioon. Ei jäänyt paljon aikaa miettiä. Piti vain toimia.
​
Nyt eletään jo uudessa arjen toimintaympäristössä. Bisneksen pitää pyöriä, vaikka organisaation toiminta, työ ja tekeminen sekä henkilöstöresurssit menivät kertaheitolla uusiksi. Oleellista on turvata toimiva, tuottava ja hyvinvoiva työ uudessa tilanteessa niin, että bisnes pyörii ja asiakkaalle voidaan tuottaa laadukasta palvelua myös jatkossa.
​

Uudessa ajassa menestyvät yritykset, jotka ymmärtävät ihmisten ja työarjen merkityksen


​Brossa perustettiin vuonna 2015 rakentamaan Suomeen hyvinvoivia ja menestyviä työpaikkoja. Jo silloin oli nähtävissä bisneksen ja työn murros. Jo ennen perustamista näimme työarjen ja tarpeet sen kehittämiseen entistä paremmaksi, mielekkääksi ja sujuvaksi työntekijöiden, esimiesten ja työn tekemisen silmin.

Kun muutoksen tuulet vasta hiljaa puhalsivat selkään, lähdimme matkaan. Halusimme löytää uudet toimivat ja kestävät käytännön ratkaisut, joiden avulla voitetaan yhdessä työelämän suurimmat ongelmat. Luodaan esimiehille ja henkilöstölle laadukas työarki. Ihmisille hyvinvoiva ja menestyvä työpaikka, jossa tehdään parasta palvelua asiakkaan ja bisneksen tarpeeseen.

Nyt monilla työpaikoilla testataan, miten hyvin organisaatio toimii henkilöstön ja tiimien työarjessa? Miten onnistutaan tuottamaan palvelua ja uudistamaan toimintaa asiakkaan ja bisneksen tarpeeseen nopeasti ja vaikuttavasti yhdessä muuttuvassa toimintaympäristössä? Miten mahdollistetaan esimiesten ja henkilöstön onnistuminen uudessa tilanteessa?
​
Kun jo lähtötilanne on voinut olla työpaikoilla haastava, ei etätyöskentely ainakaan helpota tätä.
​

Palveluliiketoiminnassa menestys syntyy ihmisten työssä


Ehkä nyt ymmärrämme paremmin, kuinka merkittävästä asiasta on kyse. Miten ihmisten työarki – työ, yhteistyö, viestintä, johtaminen, kulttuuri ja arvot, organisaation tapa uudistua vaikuttaa henkilöstön kykyyn tehdä työtä, yhteisöllisyyteen, työhyvinvointiin, työntekijäkokemukseen, motivaatioon ja sitoutumiseen? Asiakkaalle palveluun, asiakaskokemukseen ja asiakastyytyväisyyteen? Bisneksen tuottavuuteen, arvonluontiin ja strategiseen onnistumiseen?

Arki ratkaisee. Vaikka tilanne voi olla nyt haastava, se on myös loistava mahdollisuus lähteä rakentamaan työpaikoista entistä parempia. Uuden ajan voittavia, hyvinvoivia, menestyviä ja uudistuvia organisaatioita.

Laadukas työn ja organisaation muotoilu on nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan.
​
Picture

t. Kati & Niko


Kirjoittajat ovat Brossan työn ja organisaation muotoilijoita. ”Tulevaisuuden työelämän job designereita”. Brossa on rohkea ja intohimoinen uuden ajan job design -yritys. Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.

Olemme työelämän kehittämisen uusi sukupolvi. Uuden ajan osaajia & tekijöitä. Unelmien työn arkkitehteja. Meidän kanssa johdat, viestit, muotoilet uuden ajan työn & kulttuurin. Saat hyvinvoivan, menestyvän, uudistuvan työpaikan, joka houkuttelee & sitouttaa parhaat osaajat.

Voimmeko olla teille avuksi? Laita meille viestiä: brossa@brossa.fi. Onnistutaan yhdessä!

Esimies, kaipaatko tukea hajautetun tiimin johtamiseen?

16/3/2020

 
Picture
Moni esimies kaipaa nyt tukea. Monella on hajautettu tiimi ensimmäistä kertaa johdettavanaan. Ei ole ollut aikaa valmistautua. Tilanne rysähti kerralla päälle ja on saanut monet mietteliääksi.

Kun etätyön välineet on saatu kaikille kuntoon, seuraava kysymys on: Miten saan hajautetun tiimin työarjen tässä uudessa tilanteessa pyörimään? Työn ja yhteistyön sujumaan? Lisäksi toimintaympäristön nopea ja yllättävä muutos voi aiheuttaa paljon epävarmuutta liittyen esimerkiksi tiimin asiakastyöhön, palveluun, liiketoimintaan ja henkilöstön hyvinvointiin.

Ota tilanne haltuun yhdessä meidän kanssa.

Hajautettu tiimi tarvitsee toimiakseen tietyt perusrakenteet. Yhdessä voimme nopeasti selkeyttää haastavan tilanteen. Kirkastaa tarvittavat toimenpiteet, jotka auttavat sinua esimiehenä toimimaan ja tukemaan tiimiä onnistumaan.

Esimies, älä jää yksin! Haluamme auttaa sinua. Varaa meiltä henkilökohtainen sparraus avuksi hajautetun tiimin johtamiseen. Kesto 90min. Toteutus puhelimitse tai Teamsin kautta.

Kysy lisää
brossa@brossa.fi

Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?

10/3/2020

 
Picture
Työpaikan työhyvinvointikyselyn tulokset tulivat. Huonolta näyttää, niin kuin monessa muussakin suomalaisessa työpaikassa.

Ei muuta kuin HR -porukalla ideoimaan ratkaisuja työhyvinvoinnin parantamiseksi. Mietitään, mitä viimeksi kokeiltiin. Ei sekään toiminut. Mitäs me seuraavaksi keksitään?

Jotain, mitä voidaan tehdä helposti ja nopeasti. Tasapuolisesti kaikille samanlaista. Johdolta ei tule tähän rahaa, koska sen fokus on liiketoiminnan tehostamisessa eikä työhyvinvointia arvosteta. Miksi panostaa, kun aiemmat investoinnit työhyvinvointiin eivät ole tuottaneet haluttua tulosta?
​

Kuulostaako tutulta?


​Tämä on valitettavan yleinen tilanne, jossa ollaan työpaikoilla. Työhyvinvointi on huonoa. Sitä pitäisi parantaa. Keinot vain tuntuvat olevan hukassa.

Miten ihmiset voisivat voida hyvin, jos työarjen täyttää sekava ja sujumaton työ? Huono ilmapiiri ja yhteistyö? Jatkuva kiire ja ylityö? Huonosti hoidetut muutokset? Kulttuuri, jossa ei arvosteta ihmisiä?

Onko tämä hyvä myöskään liiketoiminnalle?
​

Mitä työhyvinvoinnilla kehitetään?


Liian usein työhyvinvoinnin kehittämisessä keskitytään ilmiongelmiin eikä ratkota juurisyitä. Työhyvinvoinnin tilaan herätään vasta siinä vaiheessa, kun se on jo ongelma. Tämä tulee yritykselle kalliiksi.

Valitettavan vähän löytyy vielä niitä työpaikkoja, jossa työhyvinvointia johdetaan ennakoivasti osana bisnesjohtamista ja -kehittämistä. Näissä työpaikoissa on ymmärretty, että ihmiset tekevät bisneksen. Mitä paremmin ihmiset voivat, sitä motivoituneempia ja innostuneempia ollaan, saadaan enemmän aikaan ja ollaan valmiita myös uudistumaan ja arvonluontiin.

Täällä on ymmärretty työpaikan työarjen merkitys ihmisten työhyvinvoinnille. Työhyvinvointi on yritykselle strateginen kaikkea toimintaa ohjaava arvo ja kulttuuriperiaate. Työhyvinvointi näkyy huippusuoriutuvana organisaationa, jonka vastuullisuus ja hyvä maine houkuttelee asiakkaita ja parhaita tekijöitä rakentamaan yrityksen tulevaisuuden kilpailukykyä ja menestystä. 
​

Mitä menestyvät organisaatiot tekevät?


Maailmalla job design, ihmislähtöinen johtaminen ja bisneskehitys, työn ja organisaation muotoilu, on jo tunnistettu puuttuvaksi keinoksi parantaa työhyvinvointia ja työn tuottavuutta samanaikaisesti. Työhyvinvoinnissa huomio siirtyy yhä vahvemmin yksilön elintavoista kohti hyvinvoivaa työpaikkaa.

Kyse ei ole siitä, millaisia välipaloja tai palautumisvälineitä työntekijöille tarjotaan. Hyvinvoivassa työpaikassa mietitään, miten rakennetaan sellainen työ ja organisaatio, joka täyttää ihmisten ja bisneksen työhön liittyvät perustarpeet? Miten muotoillaan kestävä työsysteemi, jossa päivittäin työskennellessään ihmiset voivat hyvin samalla, kun toimitaan tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti asiakkaan ja liiketoiminnan tavoitteisiin? Miten luodaan yhteinen tarina, joka innostaa joukon ihmisiä kulkemaan yhdessä kohti merkityksellistä suuntaa? 
​

Kohti edelläkävijyyttä


​Bisneksessä on tuttua, että parhaat innovaatiot syntyvät asiakkaiden tarpeisiin. Nyt tarvitaan johtamisen ja kehittämisen innovaatiota. Tapaa toimia, joka saa ihmisten työhyvinvoinnin paranemaan työpaikan työarjessa.

Suomella ja suomalaisella työelämällä on nyt tuhannen taalan paikka kulkea eturintamassa ihmislähtöisessä johtamisessa ja bisneskehittämisessä, työn ja organisaation muotoilussa. Olla mukana ratkaisemassa 2020 -luvun suurimmat työhyvinvointiongelmat. Ja samalla rakentaa uuden ajan voittavia organisaatioita, joissa viihdytään ja tehdään tulosta.

Työhyvinvointia ei paranneta miettimällä, kenen tontille se kuuluu. Uuden ajan menestyvissä organisaatioissa tavoitteena on olla hyvinvoiva työpaikka, joka tuottaa parasta työntekijä- ja asiakaskokemusta.

Kun haluatte olla hyvinvoiva työpaikka, uuden ajan voittava organisaatio, kääntäkää katse henkilöstön työhön ja työarjen tarpeisiin. Ottakaa henkilöstön näkökulma mukaan uudistuksiin. Edelläkävijäyrityksissä työhyvinvointi ei ole vain nykyisessä kaaosmaisessa arjessa selviytymistä.

Mahdollistaako työpaikan nykyinen työarki ja tapa uudistua henkilöstön innostumisen, onnistumisen, kasvun ja kehittymisen - työhyvinvoinnin? 
​

Kati Rautio & Niko Leppänen


​Kirjoittajat ovat rohkean ja intohimoisen uuden ajan job design -yritys Brossan perustajia, työn ja organisaation muotoilijoita, tulevaisuuden työelämän job designereita. Lue lisää: www.brossa.fi
 
Kirjoitus julkaistu alunperin Presserin Vaikuttajablogissa 17.2.2020:
  https://www.presser.fi/business/vierasblogi/oletteko-te-tyohyvinvoinnin-edellakavija
​

Tulevaisuus on meidän

5/2/2020

 
Picture
Johdatko menestyvää organisaatiota, joka tuottaa parasta asiakaskokemusta? Onko teillä osaava ja motivoitunut henkilöstö, joka tekee mielekästä ja merkityksellistä työtä itseohjautuvasti ja tehokkaasti hyvällä fiiliksellä yhdessä? Tunnistetaanko teillä jatkuvasti muutostarpeita ja uudistutaan yhdessä ketterästi vastaamaan uusiin tarpeisiin? Voitko johtajana keskittyä isoihin linjoihin ja näyttää porukalle innostavaa suuntaa, mitä kohden mennään?

Hienoa! Olette oikealla tiellä.
​
Vai kuluuko aika tulipalojen sammutteluun? Ilmapiiri- ja yhteistyöongelmien selvittelyyn? Työhyvinvointiongelmien ratkomiseen? Negatiiviseen asiakaspalautteeseen? Turhauttavaan mikromanageraukseen? Pikarekryjen hoitamiseen pakenevien osaajien tilalle?

​Ei hätää. Täältä noustaan vielä!
​

Aika uudistua


​Kun työpaikan arki tuntuu raskaalta, ankealta ja tunkkaiselta, eikä tuota haluttua tulosta, on se merkki siitä, että on aika uudistua. Lisäksi uudistumiseen ohjaa ympäröivä maailma. Meitä ympäröivä isompi muutos, joka ajaa yrityksiä uudistumaan yksi toisensa jälkeen kohti uuden ajan menestyvää palveluliiketoimintaa ja hyvinvoivaa, voittavaa organisaatiota.
​
Kohdatessamme uuden ajan johtajia ja työntekijöitä heilläkin on yleensä huoli, ymmärretäänkö uudistumisen tarve koko organisaatiossa? Entä, miten saadaan työpaikan ihmiset mukaan uudistumiseen? Mikä olisi se uusi ja parempi tapa jatkossa toimia?
​

Meillä ihmisillä on valta päättää, millainen tulevaisuutemme on


​Millaisia työpaikkoja ja organisaatiota haluamme rakentaa? Millainen työpaikka me haluamme olla? Millaista arvoa me haluamme tuottaa?
​
Millaista tulevaisuutta sinä odotat? Työntekijänä? Asiakkaana? Bisnesjohtajana? Millainen organisaatio sinun mielestäsi pärjää tulevaisuudessa parhaiten?
​
Me uskomme, että sellainen, joka mahdollistaa parhaan työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen.
Se, joka rakentaa ihmisille parhaan paikan tehdä palvelua asiakkaalle. Johtaa, viestii ja muotoilee uuden ajan työn ja kulttuurin bisneksen tarpeeseen.
​
Uudessa ajassa kilpailukyvyn tuovat inhimilliset tekijät, jotka ovat luonteeltaan kompleksisempia ja systeemisempiä kuin aiemmin.

​Jokaisen voittavan organisaation taustalta löytyy kuitenkin yksinkertainen logiikka, ”arjen arkkitehtuuri” ja yhteinen haluttu tarina. Nämä auttavat rakentamaan hyvinvoivan, menestyvän ja uudistuvan työpaikan. Suunnannäyttäjän muille.
​

Uudistuminen tehdään yhdessä sisältäpäin


​Kaikki tiet eivät kuitenkaan vie uuteen. On varottava vanhan maailman sudenkuoppia. Kun haluat innostaa ihmiset, nauttia arjesta, onnistua uudistuksissa ja muutoksissa, kutsu tulevaisuuden työelämän job designerit paikalle!
​

Kati Rautio & Niko Leppänen


Olemme Brossan tulevaisuuden työelämän job designereita, työn ja organisaation muotoilijoita, unelmien työn arkkitehteja. Meidän tehtävämme on auttaa yrityksiä menestymään uudessa ajassa. Rakentamalla ihmisille unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään ja tehdään tulosta.

Meidän kanssa johdat, viestit, muotoilet uuden ajan työn ja kulttuurin. Saat hyvinvoivan, menestyvän ja uudistuvan työpaikan, joka houkuttelee ja sitouttaa parhaat tekijät. 

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää! brossa@brossa.fi
​

Kati & Niko pitämässä Johda hajautettu tiimi huippukuntoon -koulutusta esimiehille

28/1/2020

 
Picture
Hajautetut tiimit ja palveluketjut ovat arkipäivää yrityksissä ja työpaikoilla. Päivittäisen työn ja toiminnan johtaminen on avainasemassa bisneksen menestymisessä ja hyvinvoinnissa. Uuden ajan kompleksinen työ ja toimintaympäristö haastaa johtajia ja esimiehiä uudistamaan tiimin johtamista.

Hajautetun tiimin johtaminen voi tuntua haastavalta arjen kiireessä, uudistusten ja muutosten keskellä. Esimiehen pöydällä pyörii isoja kysymyksiä: Miten saa tiimin toimimaan niin, että työ ja yhteistyö sujuu, tavoitteet saavutetaan ja ihmiset voivat hyvin? Miten parantaa toiminnan tehokkuutta samalla, kun pitäisi parantaa työntekijäkokemusta ja asiakastyytyväisyyttä? Miten rakennetaan uuden ajan menestyvä tiimi, jossa viihdytään ja tehdään tulosta? Miten saa tiimin toimimaan itseohjautuvasti, laadukkaasti ja hyvällä fiiliksellä asiakkaan ja bisneksen tarpeeseen?

Työarjessa esimiehen oma hyvinvointi voi olla koetuksella. Kun tiimi toimii, esimiehen aika vapautuu tulipalojen sammuttelusta kokonaisuuden johtamiseen ja kehittämiseen entistä paremmaksi. Esimies saa arvostusta tavasta johtaa ja tuloksista, joita saavutetaan yhdessä tiimin kanssa.

Koulutuksen sisältö pohjautuu tutkittuun tietoon ja käytännön kokemukseen, joka auttaa sinua keskittymään asioihin, joilla on aidosti merkitystä hajautettujen tiimien ja palveluketjujen johtamisessa.

​Vietetään innostava koulutuspäivä yhdessä käytännönläheisesti keskustellen ja harjoitusten parissa. Ota opit käyttöösi työpaikalla. Helpotat omaa johtamistasi. Saat ihmiset innostumaan. Nostatte hajautetun tiimin tai palveluketjun toiminnan uudelle tasolle.


Palautetta päivästä:

"Asiaa!

Oli hyvä, että keskityttiin niihin asioihin, joihin esimiehenä voi vaikuttaa.

Tämä oli paras koulutus, missä olen esimiehenä käynyt.

Loistava koulutus. Kannatti tulla!

Tälle on varmaan kysyntää!"

Tulevaisuuden työelämän job designerit kiittää! Kiitos teille jokaiselle hienosta päivästä!

Miten saat koulutuksen omalle työpaikalle? Laita meille viestiä brossa@brossa.fi, niin jutellaan lisää!




<<Previous

    Juttuja

    Miltä näyttää työnantajabrändityön tulevaisuus?
    Kolme askelta kohti hyvinvoivaa työpaikkaa
    Suuntaa katse kohti tulevaisuutta
    Rakkaudella esimiehille
    Brossan Kati Tivi Service Desk 2020 -seminaarissa: Service Desk Design challenge - Miten viritetään monitahoinen ja hajautettu palveluketju huippukuntoon?
    Bisneksen ja työn murros tuli yhdessä yössä
    Esimies, kaipaatko tukea hajautetun tiimin johtamiseen?
    Oletteko te työhyvinvoinnin edelläkävijä?
    Tulevaisuus on meidän
    Kati & Niko pitämässä Johda hajautettu tiimi huippukuntoon -koulutusta esimiehille
    Alma Talent kysyi. Me vastasimme.
    Saako työelämän ongelmista puhua?
    Brossan Kati puheenjohtajana asiakaspalvelu & asiakaskokemus -seminaarissa
    SOK Asiakasomistajuuden asiantuntija Petra Lindell: "Yhteinen työn muotoiluprojekti on ollut parasta työurallani"
    Ole johtaja  - Sytytä innostuksen liekki
    Kohti unelmia 
    Sveitsissä valmentava Jyri Korsman: "Voin suositella yhteistyötä Brossan kanssa kaikillle esimiesasemassa oleville johtajille ja urheiluvalmentajille"
    Koulutus: Johda hajautettu tiimi huippukuntoon
    Pomo - Onnistukaa ja uudistukaa työtä muotoilemalla
    Brossan Kati puheenjohtajana Alma Talentin IT -rekrytoinnit & sitouttaminen -seminaarissa
    Rakas ystävä, tämä kirje on sinulle!
    Työhyvinvoinnin peruspilarit löytyvät työpaikan arjesta
    Onnellisuus syntyy tekemisestä - myös työpaikalla
    Welcome to the new world - Unelmien työ on täällä!
    Job design - Uusi tapa kehittää arjen työtä, tiimejä ja työntekijäkokemusta
    Työelämän suurimmat ongelmat ratkaistaan arjen työtä ja viestintää kehittämällä
    Työntekijäkokemus on täällä - "enemmän kuin lean ja se mikä palvelumuotoilusta puuttuu"
    Onko teillekin hankittu sisäisen viestinnän kanava, jota ei ole vielä saatu hyötykäyttöön?
    Brossa haastateltavaksi Ranskan televisioon
    Mitä ihmettä on job design?
    TOP 3 asiat, jotka tulee olla kunnossa työpaikalla
    Esimies, miten job designilla parannetaan tiimin työn sujumista ja asiakastyytyväisyyttä?
    Menestyvän tiimin rakentaminen
    Johtamisella luodaan edellytykset arjen työssä onnistumiseen
    Brossa kumppaniksi Työelämä 2020 -hankkeeseen
    Huippuvalmentaja johtaa kokonaisuutta
    Brossa kehittämässä SOK:n valtakunnallista tukipalvelua
    Brossa uudistamassa S-ryhmän viestinnällistä digitaalista työympäristöä

      Yhteydenotto

    Lähetä
    Käytämme pyydettyjä tietoja vain yhteydenottoon vastaamiseen.

Rakennamme unelmien työpaikkoja, jossa viihdytään & tehdään tulosta

Brossa Oy  /  brossa@brossa.fi   /  00100 Helsinki  /  Y-tunnus: 2668198-3
© Brossa Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.